مزرعه آزمایشی کشت گیاه دانه روغنی کاملینا شرکت کشت و صنعت محیاء

🔸️شرکت محیاء با هدف بررسی سازگاری گیاهان جدید و کم‌آب بر و مطالعه امکان کشت دیم گیاه کاملینا در اراضی بلاکشت شرکت اقدام به کشت گیاه کاملینا بصورت آزمایشی نموده است.
🔸️با توجه به اهمیت تناوب زراعی به عنوان یکی از ارکان اصلی کشاورزی حفاظتی در تحقق کشاورزی پایدار و پایداری سرزمین و نقش ممتاز آن در حفظ و تقویت خاک، کاهش آلاینده ها، کاهش مصرف سموم و در نهایت حرکت به سمت کشاورزی پاک و ارگانیک، گیاه کاملینا با خصوصیات منحصر به فرد از قبیل تحمل به تنشهای غیر زنده، کم توقع بودن و مقاومت بسیار در برابر سرما، گرما، خشکی و نیز آفات و امراض همچنین تناسب این گیاه با شرایط دیم این گیاه را قابل توسعه به عنوان گیاه زراعی دانه روغنی در تناوب با دیگر گیاهان زراعی نموده است.
🔸️ کیفیت بالای روغن این گیاه با ترکیب امگا ۳ و اسیدهای چرب اشباع مفید با کاربرد دارویی و خوراکی می باشد و همچنین به سبب عدم نیاز گیاه به کود و سم پاشی می توان از آن به عنوان روغنی سالم و ارگانیک نام برد.
کنجاله این گیاه نیز با داشتن ۵ درصد امگا ۳، ۴۰ درصد پروتئین، ۱۰ تا ۱۲ درصد روغن و ۳۶۰۰ کالری در هر کیلوگرم، قابل استفاده در جیره غذایی دام، طیور و آبزیان است.

Previous
Next